zaterdag 24 mei 2008

Plantaardige lamp.

Visualiseer:

Voor mijn lamp had ik in de eerste instantie niet echt een thema. Dus ben ik gaan ontwerpen en schetsen wat mij een mooie lamp leek. Daar kwamen de volgende ontwerpen uit:
Het idee van deze schets was om een bol te creƫren die aan de onderkant plat was. Dit omdat hij dan stabiel zou kunnen staan. De bol zou van bijvoorbeeld mat plexiglas gemaakt kunnen worden zodat hij mooi het licht door zou laten maar dat je de lamp zelf niet zou zien zitten. In de gehele bol zouden dan gaatjes geboort worden en door deze gaatjes wilde ik staalgras steken die ik omwikkelden met sierdraad. De overige gaatjes zouden bedoeld zijn voor de eventuele warme afvoer.



















Bij dit ontwerp had ik toch weer die pvc buizen in mijn achterhoofd. Hier wilde ik een soort van gang maken met behulp van een V vorm. Dit omdat het dan stabiel rechtop kon blijven staan. Het plantaardige materiaal was hier nog niet echt bij bedacht. Het was wel mogelijk om tussen iedere V een net te spannen en daar dan mijn plantaardige materiaal tussen te weven.





Verklaar:

Voor mijn lamp heb ik uiteindelijk gekozen voor een prachtige boomstronk. Toen ik hem zag had ik meteen een idee wat ik er mee kon doen. De vorm van de stronk is erg mooi en precies in het hart van de stronk kan ik mooi de lamp bevestigen.

Ik heb gekozen om een contrast aan te geven. De stronk ziet er van de buiten kant gewoon prachtig en natuurlijk uit. Echter ga je er dan binnen in kijken zie je een precies tegenovergestelde geheel. Hier heb ik weer gekozen voor PVC buisjes in de kleinere versie. Deze heb ik zo in elkaar gezet dat ik er twee lampen in kon zetten die ik dan in de gewenste richting kon zetten. Zo wilde ik de lampen op de stukjes spiegel gericht hebben zodat het effect hiervan nog groter zou zijn. Ik heb gekozen voor stukjes spiegel omdat deze het licht zouden versterken door het spiegelend effect. De PVC buizen heb ik goud gespoten zodat heb een wat warmer geheel zou worden.

Met dank aan Familie van der Linden!








Geen opmerkingen: