woensdag 5 maart 2008

Creative met een materiaal.


Creatief met één materiaal.

Onderzoek:
We hebben niet echt een onderzoek gedaan. We kregen de opdracht om een werk stukje te maken
van Polygoon stokken en niet natuurlijke materialen. Ik ben gaan bladeren in tijdschriften
waar ik deze jurk tegen kwam. Hierdoor kwam ik op het idee om een 3-d jurk in het klein te
maken.

Verklaren:
Ik heb gekozen voor het plaatje van de jurk omdat de jurk is uit verschillende stroken opgebouwd door veel stroken maar straal uiteindelijk veel rust uit. Dit wilde ik evenaren. Voor de stokken aan elkaar te verbinden had ik gekozen om dit te doen met ijzerdraad en aan de uiteinden oogjes te draaien zodat deze goed vast zaten. Zo heb je een nette verbinding die toch stevig is. Ik vond dat je het ijzerdraad mocht zien omdat dit niet stoorden in het geheel.

Visualiseren:
Echt iets te visualiseren was er niet.

Feedback:
Echter toen ik hier mee bezig was viel het mij op hoe moeilijk dit was en hoeveel
tijd erin ging zitten. Uiteindelijk viel het werk ook nog eens kapot op de grond waarna
ik moest improviseren om nog iets in elkaar te krijgen. De reden dat hij kapot viel is denk ik dat de verbindingen niet stevig genoeg waren
om het geheel te kunnen houden. De volgende keer een andere verbinding verzinnen.

Geen opmerkingen: