woensdag 5 maart 2008

Wie ben ik?

Wie ben ik?

Onderzoek:

Ik ben op internet gaan zoeken naar betekenissen van verschillende bloemen,. Daar heb ik veel informatie gevonden. De gevonden informatie ging vooral over de symbolische betekenis van bloemen zoals een rode roos voor liefde staat. Zo heb ik gevonden dat de orchidee; symbool staat voor spiritualiteit, unieke waarde en elegantie. Maar ook Orchidee“ Je bent mooi” .
Ik vond zelf deze informatie zo nietszeggend en kort door de bocht. Misschien vind ik zelf wel dat er een hele andere betekenis bij een bepaalde bloem past. Zo staat een zonnebloem voor energie en levenslust. Ook is hij altijd met het kopje naar het licht gedraaid dus altijd het zonnetje in huis. Terwijl ik deze bloem ook op een totaal andere manier kan benaderen. Zo vind ik dat de stevige harige
stengel juist voor stevig in je schoenen staan staat. En de haren p de stengels voor weet van zich af te bijten. Omdat ik mijn mening op deze manier bekeken diepgaander vindt dan de officiƫle symbolen ben ik zelf meer naar het uiterlijk van de bloem gaan kijken.

Zo ben ik uiteindelijk op een orchidee uitgekomen. Dit wel om de volgende redenen. Ik vond het dikke leerachtige blad goed passen bij mij zelfverzekerdheid. Ook past dit goed bij het stevig in mijn schoenen staan. Daarin tegen zijn de bloemen erg mooi maar juist ook erg kwetsbaar. Wanneer je hierin knijpt zijn ze snel beschadigd. Ik trek met snel dingen aan.

Het geheel heb ik in een fotolijst geplaatst maar wel zo dat de orchidee uit de lijst groeit. Dit omdat je je leven nog zo mooi kan
uitstippelen maar je simpelweg je toekomst niet kan bepalen. Het loopt zoals het komt. Je kunt er alleen maar accepteren en er sterker van worden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee, Prachtig gemaakt!
Ik zat op google te googelen. Hoe heb je dat precies in elkaar gezet ?:) ben erg benieuwd!
Je mag me mailen naar kiiss_sam@hotmail.com

Groetjes Samantha!