woensdag 5 maart 2008

Emotie in bloemwerk.


Emotie in bloemwerk:

Onderzoek:
Ik heb niet één maar meerdere voorwerpen van thuis meegenomen. Ik liep door het huis te zoeken en kwam eigenlijk niets tegen waar ik nu echt aan gehecht was. Ik kon natuurlijk wel een fotolijstje nemen maar dat vond ik niet origineel genoeg. Daarom kwam ik uit op hoefijzers. Dit omdat ik wel emotioneel verbonden ben met mijn paarden. Aangezien ik in mijn stuk niet een
heel paard in kan verwerken heb ik gekozen voor een ‘onderdeel’ ervan, namelijk de hoefijzers. De paarden zijn een belangrijk element voor mij. Dit omdat ik ze zie als respectvolle wezens waar je ook mee kunt communiceren. Ze merken wanneer je slecht in je vel zit of juist heel vrolijk bent.

De kleuren van de ijzers waren roestbruin. Dit omdat ze natuurlijk al gebruikt waren. De vorm spreekt voor zich. De structuur Is
bobbelig , dit door de roestvorming. Ik heb hierbij een zinken emmer genomen omdat het een beetje voor het ´boerenleven´ staat en zokreeg je er meer sfeer in. Daarbij heb ik hortensia´s en Sedum spectiabele gestoken. Dit om het geheel wat meer kleur te geven.

Feedback:

Vanwege de korte tijd die we tot onze beschikking hadden heb ik dus een wat makkelijker werkstuk gemaakt. Ik heb de oase toen Ik
thuis was pas gevuld met water. Dit omdat hij anders simpelweg gewoon niet te tillen was. Het doel van de opdracht was eigenlijk
om het emotionele stuk eruit te laten springen. Dit is mij niet geheel gelukt. Door de hortensia’s ( die waren te druk en te fel van kleur)
vielen de ijzers een beetje weg. Dit was jammer omdat het anders een leuk geheel had kunnen worden.

Geen opmerkingen: